22 October 2017

Salam sejahtera,

Sekian lama aku tinggalkan blog ini. Rasanya sudah berpuluh bulan. Demikian lamanya aku bertapa dari menyentuh blog ini.

Tadi ada seorang rakan menjengah ke panorama ini lalu meminta aku kembali merajawali di ruang ini. Katanya alangkah baiknya jika aku terus mencatat segala pengalaman dan kejadian yang relevan agar menjadi 'guru' kepada ramai orang.

Aku akur.

Sesungguhnya menulis adalah suatu aktiviti mulus yang harus dijadikan aktiviti mencanai fikir. Menulis bermakna berfikir. Menulis secara hakikatnya suatu sentuhan roh yang bagus. Menulis adalah kerangka hidup nombor wahid, bagi sesetengah orang.

Ya, bersabarlah menunggu catatan-catatan montel dari aku. Bacalah. Dan hamparkan jiwa menilai apa yang aku riwayatkan di ruang ini.

Selamat berbicara.

BICARA MUSRADZI,
221017.

No comments:

Post a Comment