12 September 2011

Memulakan Kembali Minat Semulajadi

Selamat berbahagia.

Sudah lama saya berhasrat menulis sudut pandangan saya menerusi blog. Dan sungguhpun blog ini telah beberapa bulan terpampang di maya namun hambatan masa meruntun saya melupakan minat semulajadi iaitu menulis, buat sementara waktu. Ya apalah ada pada menulis jika dilihat dari satu sudut pandangan.

Namun minat yang mendalam, apalagi bilamana timbul isu-isu besar negara telah memaksa saya kembali mengetuk keyboard guna melantunkan juzuk pemikiran saya buat kita kongsi bersama. Sungguh ini suatu pelayaran baru di lautan maya yang bukan asing buat saya. Sungguh ini suatu ufuk yang tidak bertepi yang menuntut kemahuan tahap tertinggi buat menghasilkan santapan minda untuk masyarakat banyak. Saya akur bahawa ini bukan kerja mudah.

Bagi saudara yang lebih senior dari saya dalam dunia blogger, mari  bernuansa dalam pelbagai isu demi kelangsungan masyarakat bertamadun di negara kita. Untuk teman-teman yang singgah sebentar di blog saya, nikmatilah apa yang terhidang seadanya.

Dunia hari ini menuntut kita bertempur secara aqliyah, bukan secara fizikal. Memang ada ketikanya kita bertempur secara fizikal, tapi itu cuma pilihan terakhir. Perhatikanlah bahawa kemenangan mutlak dalam sesuatu peperangan sejak dahulu adalah dicapai melalui perundingan!

Seandainya kehidupan professional saya mempengaruhi gaya penulisan blog ini maka maafkanlah. Pendapat dan pandangan saya dalam sesuatu isu mungkin berbeza dengan penjenguk blog ini. Jika itu keadaannya saya amat berterima kasih bila saja rakan sekelian memberikan komen atau pendapat tanpa dipengaruhi emosi. Setiap kita berhak mengketengahkan sudut pandangan masing-masing.

Ayuh...



No comments:

Post a Comment